Usein kysyttyä

Miten kotikäyntipalvelunne toimii?

Sovimme asiakkaan kanssa sopivan ajankohdan jolloin voimme tulla katsomaan tietokonetta paikan päälle. Opastusta lukuunottamatta emme aina korjaa tietokonetta asiakkaan luona, koska korjaus, testaus, virusharavointi ja käyttöjärjestelmän putsaus saattaa kestää useita tunteja. Tällaisissa tapauksissa noudamme tietokoneen kotoasi, korjaamme sen liikkeessämme ja palautamme sovittuna aikana!

 

Kannattaako vanhaa tietokonettani korjata?

Yleensä kannattaa, jos korjauskulut eivät ole suuria. Vanhan tietokoneen saa toimimaan sulavasti, kun lisätään hiukan muistia ja poistetaan turhat tiedostot koneelta. Jos annat meille vapaat kädet, saamme tietokoneesi toimimaan yhtä hyvin kuin uutena.

 

Olen ostanut uuden tietokoneen enkä osaa käyttää sitä, opetatteko minua käyttämään sitä?

Kyllä! Juuri tämän kaltaiseen palveluun olemme erikoistuneet. Sinun ei tarvitse edes avata ostamaasi tietokonetta paketista, me teemme kaiken työn alusta loppuun sekä opastamme sinua uuden tietokoneen käytössä.

 

Mitkä ovat yleisimpiä ongelmia joita korjaatte?

Useimmin rikkoontuvia tietokoneen osia ovat virtalähteet, kiintolevyt sekä dvd-asemat. Yleistä on myös windows-käyttöjärjestelmän jumittuminen sekä viruksien ja haittaohjelmien saastuttama tietokone.

 

Onko korjaus aina kannattavaa?

On tilanteita joissa korjaaminen tulee liian kalliiksi. Mietimme aina yhdessä asiakkaan kanssa, onko korjaus järkevää ja mitä muita vaihtoehtoja on olemassa. Esimerkiksi vanhojen merkkikoneiden yksittäiset osat saattavat maksaa useita satoja euroja. Tällöin tulee halvemmaksi ostaa uusi tietokone.

 

Miten saan teiltä opastusta tietokoneen käytössä?

Soita meille ja varaa sopiva aika opastusta varten. Listaa ylös sellaisia asioita, joita haluat käydä läpi opastuksen aikana. Mikäli asioita on paljon, kannattaa miettiä riittääkö esim. 1 tunnin opastus.

 

En osaa asentaa tulostinta, saanko teiltä apua?

Kyllä saat! Autamme ja opastamme niin tulostimien, kuin muidenkin oheislaitteiden kanssa.

 

Onnistuuko tiedostojen palautus aina?

Ei, mutta onnistumisen todennäköisyys on erittäin suuri, kun tiedostojen palautus päästään aloittamaan mahdollisimman pian. Jos kiintolevy on fyysisesti vaurioitunut, tiedostojen pelastaminen ei välttämättä onnistu.

 

Saako teiltä tukea puhelimitse?

Erilaisia tietokonevikoja on lukematon määrä, joten parhaiten työ onnistuu aina paikan päällä. Haluamme antaa parasta mahdollista palvelua. Se ei välttämättä onnistu puhelimen välityksellä.

 

Onko tekemällänne työllä takuu?

Kyllä! Otamme aina kaiken vastuun tekemästämme työn laadusta. Takuu kattaa kaikki ohjelmistojen ja komponenttien asennusvirheet. Uusien, asennettujen komponenttien takuut vaihtelevat yhdestä kolmeen vuoteen.